„Да засадим въздух за нашите деца“: нови зелени площи в пет училища

P&G се обединява с Фондация „Детски книги“ в кампанията, в която освен „малката доза природа“, ще се насърчава и четенето

С общи усилия P&G България и Фондация „Детски книги“ създават зелени площи в 5 училищни двора за малко по чист въздух за учениците. Училищата, избрани от неправителствената организация, се намират в едни от градовете с най-мръсен въздух в България – София, Русе, Пловдив и Стара Загора.

Зелени площи & образование

Първото училище, което се възползва от тази инициатива, бе 199 Основно училище „Свети Апостол Йоан Богослов“ в столичния жилищен квартал „Левски Г“ на 25 април. След него облагородени ще бъдат дворовете на ОУ „Олимпи Панов“ в Русе, 95 СУ „Проф. Иван Шишманов“ в София, Френската езикова гимназия „Антоан дьо Сент-Екзюпери“ в Пловдив и 5 ОУ „Митьо Станев“ в Стара Загора.

Всички училища са част от мрежата от читателски клубове „Бисерче вълшебно“ – инициатива на Фондация „Детски книги“, намерението на която е да насърчи четенето и клуба запалени читатели с отношение към заобикалящия ги свят. Ландшафтен архитект проектира зелените площи, като се съобразява с особеностите на всеки двор – неговото разположение, почвата. В зелените площи ще бъдат засадени няколко дървесни вида, а учениците ще разполагат и с пейки, на които да седнат за глътка свеж въздух между часовете.

В допълнение към зелените площи P&G България и „Детски книги“ ще допринесат със специализирана литература с екологична и STEM насоченост, чрез която децата да осмислят по-добре нуждата от опазване на природата, да адресират проблемите на своето населено място и да открият работещи решения за защита на околната среда.

Да засадим въздух за нашите деца

Кампанията „Да засадим въздух за нашите деца“ стартира на 30 март тази година за пръв път в България. За всяка покупка между 30 март и 30 април 2023 година на продукти на P&G от популярни марки като Ariel, Fairy, Lenor, Head & Shoulders, Gillette, Pampers и други, компанията дарява в полза на Фондация „Детски книги“ с цел създаване на зелени площи в петте български училища.

„Радвам се, че сме част от кампанията „Да засадим въздух за нашите деца“, казва Валентина Стоева, основател на фондацията. „През годините сме работили с много български училища, като сме насърчавали четенето сред децата и формирането на читателски вкус. Прави впечатление, че зелените площи в много учебни заведения са недостатъчни. Щастлива съм, че имаме възможност да помогнем с подкрепата на P&G“, допълва тя.

Фондация „Детски книги“ е създадена през 2013 година, а основната ѝ цел е да насърчава четенето сред децата, да променя нагласите на възрастните за важността на четенето от ранна възраст за по-късната реализация и да стимулира издаването на качествени четива, развиващи детския читателски вкус. Валентина Стоева, учредител и председател на Съвета на Фондацията, е носител на званията „Рицар на книгата“, присъждано от Асоциация „Българска книга“, и „Посланик на библиотеките“ на Българската библиотечно-информационна асоциация.

P&G и нейните марки се ангажират да използват своя глас, обхват, иновации и опит, за да помогнат на хората да водят по-устойчив живот. „Това е нашият дом“ е призив за действие да се обединим и да помогнем на планетата – нашият дом. Марките на P&G като Ariel, Fairy, Lenor, Head & Shoulders и Gillette могат да помогнат с продукти, които улесняват устойчивия избор без компромис с ефективността.

P&G предприемат серия от мерки, за да намалят отражението на бизнеса върху околната среда. Сред корпоративните им стремежи, свързани с опазването на природата са техните 2030 цели – да постигнат въглеродна неутралност в рамките на десетилиетието, да имат 100% рециклируеми или преизползваеми опаковки, както и да съкратят употребата на чиста пластмаса на половина. И това се предвижда да се постигне още преди края на десетилетието.